Czym w jęz. angielskim zastąpić wyraz „happy”?

Wyraz happy oznacza: szczęśliwy, zadowolony (jest to wyraz określający stan lub emocje). Oto przykładowe zdania:

I am happy about something …

(Jestem z jakiegoś powodu szczęśliwa)

I just want you to be happy

(Po prostu chcę żebyś była szczęsliwa)

I am happy to pass on

(Jestem zadowolona że moge przekazać…)

I am happy to have

(Jestem szczęsliwa że posiadam…)

I am happy to vote

(Z zadowoleniem głosuję…)

Zauważyłam, że często nadużywamy tego słowa, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem synonimów słowa ”happy”:

 

exhilarated – radosny w doskonałym nastroju

You have exhilarated me.

(Wprawiłeś mnie w doskonały nastrój)

 

joyful – radosny, uradowany

He made a joyful sound when he saw this famous girl.

(Wydał radosny dźwięk, gdy zobaczył tą sławną dziewczynę)

 

exuberant – rozentuzjazmowany

He was really exuberant when he got your present.

(Był naprawdę rozentuzjazmowany kiedy dostał Twój prezent)

 

cheerful – wesoły, pogodny

I have never seen him that sad before. He was always so cheerful.

(Nigdy nie widziałam go takiego smutnego. Zawsze był takie pogodny)

 

joyous – uradowany, radosny

New Jork is a very joyous town, so are the people in there.

(Nowy Jork jest bardz wesołym miastem, tak samo jak tamtejsi ludzie)

 

glad = jubilant (rad, zadowolony, dumny)

I am glad that we have made this decision.

(Jestem zadowolony, że podjęliśmy tą decyzję)

 

content – zadowolony

I have felt content living in this town.

(Czułem się zadowolony mieszkając w tym mieście)

 

to be on cloud nine – być w siódmym niebie

When I got my promotion I was on cloud nine.

(Kiedy dostałem awans byłem w siódmym niebie)

 

chuffed = delighted (uradowany, uszczęśliwiony)

I am chuffed because of what you’ve said.

 

Na zakończenie dodam, że szczęśliwy (jako szczęściarz, mający szczęscie, farciarz) to angielskie lucky:

Maybe we’ll be lucky to find some nice clothes.

(Może będziemy mieli szczęście i znajdziemy jakieś fajne ubrania)

Opracowała: Justyna Ilczyszyn, 3G

Skomentuj

